Regulamin
świadczenia usług telekomunikacyjnych
przez AIR-NET CONNECT Sp. z o.o. z siedzibą w Czarnej Górze
Regulamin określa zasady i warunki świadczenia Usług Telekomunikacyjnych na rzecz Abonentów
przez spółkę prowadzącą działalność pod firmą AIR-NET CONNECT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Czarnej Górze (kod: 34-532), ul. Zagóra 200, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000584136, o kapitale zakładowym 315 000,00 zł, NIP: 7361720713, zwaną dalej „Operatorem”
Dział I.
Definicje
§1
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Dział II.
Postanowienia ogólne
§2
§3
Dział III.
Rodzaje i zakres świadczonych usług. Obowiązki Operatora. Usługa dostępu do internetu.
§4
Dział IV.
Zasady usuwania awarii i usterek. Obsługa serwisowa.
§5
§6
Dział V.
Umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Zawarcie Umowy.
§7
§8
§9
dokumentów potwierdzających posiadanie przez niego odpowiedniego tytułu prawnego lub zgody osoby uprawnionej.
§10
§11
Szczególne środki zarządzania ruchem Operator stosuje jedynie tak długo, jak jest to konieczne dla realizacji celów, którym te środki służą.
§12
Zmiana Umowy. Rozwiązanie Umowy. Wypowiedzenie Umowy. Wygaśnięcie Umowy.
§13
Promocje.
§14
Dział VI.
Płatności. Rachunki
§15
Dział VII.
Odpowiedzialność Operatora
§16
Dział VIII.
Obowiązki Abonenta. Rozpoczęcie świadczenia usługi
§17
§18
Dział IX
Cennik. Pakiety Taryfowe
§19
Dział X
Postępowanie reklamacyjne. Dochodzenie roszczeń. Polubowne rozstrzyganie sporów.
§20
§21
Dział XI.
Zmiana Abonenta, Zawieszenie świadczenia Usług
§22
§23
Dział XII
Ochrona Danych Osobowych. Tajemnica telekomunikacyjna
§24
1) nazwiska i imiona; 2) adresu świadczenia usługi i/lub adresu korespondencyjnego (jeżeli jest on inny niż adres świadczenia usługi); 3) numeru ewidencyjnego PESEL, jeżeli Abonent go posiada, albo nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu; 4) danych potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Administratora wynikającego z Umowy (Dane obowiązkowe). Podanie Danych obowiązkowych jest warunkiem zawarcia Umowy. Abonent nie ma prawnego obowiązku podania tych danych jednak ich niepodanie skutkować będzie odmową zawarcia Umowy. Podanie Danych obowiązkowych w celu zawarcia Umowy nie oznacza obowiązku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie w innych celach. Abonent może w szczególności nie wyrażać zgody na przetwarzanie do celów marketingowych lub złożyć w tym zakresie sprzeciw. Podanie danych innych niż Dane obowiązkowe, w tym numeru telefonu lub numeru telefonu komórkowego (według wyboru Abonenta) oraz adresu poczty elektronicznej nie jest warunkiem zawarcia Umowy. Odmowa podania tych danych spowoduje jednak niedostępność funkcjonalności wymagających użycia poczty elektronicznej lub telefonu, w tym w zakresie: doręczania elektronicznych dokumentów rozliczeniowych, zapewnienia elektronicznego dostępu do konta klienta, doręczania elektronicznych odpowiedzi na reklamacje itp. Abonent może również podać dane pełnomocników (osób upoważnionych), w szczególności w postaci: imienia, nazwiska, PESEL, danych adresowych i kontaktowych. Dane te będą przetwarzane wyłącznie w celach związanych z wykonaniem Umowy.
Rodzaj danych |
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna |
Dane podane w Umowie oraz innych oświadczeniach Abonenta. Dane pełnomocników Abonentów, zawarte w dokumentach pełnomocnictw. |
Wykonanie umowy której Abonent jest stroną. Administrator przetwarza dane w celu zawarcia Umowy na prośbę Abonenta, świadczenia usługi, rozpatrywania reklamacji, wystawiania i doręczania dokumentów rozliczeniowych, dostarczania elektronicznego dostępu do konta klienta, dostarczania informacji związanych z usługami (płatności, zaległości w zapłacie, upływ okresu zamówionych usług), a także wykonania innych czynności związanych z wykonaniem Umowy
|
Art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (Niezbędność wykonania lub zawarcia umowy)
|
Dane podane w umowie i innych oświadczeniach względem Administratora Dane o świadczonych na rzecz Abonenta usługach (w szczególności ilość i rodzaj usług, wysokość opłat, udostępniane treści, stan rozliczeń z Operatorem)
|
Marketing, w tym marketing Bezpośredni usług Administratora. Przetwarzanie danych w celu przygotowania i przedstawienia oferty. Dochodzenie roszczeń przez Administratora wynikających z zawartych z Abonentem umów.
|
Art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (Prawnie uzasadniony interes)
|
Adres poczty elektronicznej, numer telefonu stacjonarnego lub komórkowego (według wyboru Abonenta)
|
Wysyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną (e-maili i sms’ów reklamowych), wykonywanie połączeń telefonicznych w celu przedstawienia promocyjnych ofert
|
Art. 6 ust. 1 pkt a) RODO w zw. z art. 172 ust. 1 Pt oraz art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Zgoda Abonenta)
|
Nr telefonu, imiona i nazwisko, miejscowość i ulicę, przy której znajduje się zakończenie sieci (sieć stacjonarna) lub adres przy którym znajduje się miejsce zamieszkania (sieć ruchoma) Abonenta będącego osobą fizyczną
|
Umieszczenie danych w spisie abonentów. Przekazanie Prezesowi UKE danych Abonenta będącego osobą fizyczną w celu lokalizacji zakończenia sieci, z którego wykonano połączenia alarmowe.
|
Art. 169 ust. 3 Pt w zw. z art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (Zgoda Abonenta) Art. 78 ust. 2 pkt 1) Pt w zw. z art. 6 ust. 1 pkt c) RODO (Przepisy prawa)
|
Adres miejsca zamieszkania, adres korespondencyjny (jeżeli jest on inny niż adres miejsca zamieszkania), PESEL, nazwa, seria i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego UE albo Konfederacji Szwajcarskiej - numeru paszportu lub karty pobytu.
|
Przekazanie Prezesowi UKE danych Abonenta będącego konsumentem do systemu |
Art. 78 ust. 2 pkt 1) Pt w zw. z art. 6 ust. 1 pkt c) RODO (Przepisy prawa)
|
Numer Abonenta, siedziba lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej, firma lub nazwę i formę organizacyjną tego abonenta, a w przypadku stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej - także nazwę miejscowości oraz ulicy, przy której znajduje się zakończenie sieci, udostępnione Abonentowi
|
Przekazanie Prezesowi UKE danych Abonenta niebędącego konsumentem do systemu
|
Art. 78 ust. 2 pkt 2) Pt w zw. z art. 6 ust. 1 pkt c) RODO (Przepisy prawa)
|
Dane z korespondencji elektronicznej (email, SMS/MMS)
|
Wykazanie treści oświadczeń złożonych przez Abonenta pocztą elektroniczną, SMS’em
|
Art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (Prawnie uzasadniony interes)
|
Wszystkie powyższe dane dotyczące Abonenta przetwarzane przez Administratora w systemach informatycznych.
|
Wykonanie i przechowywanie kopii bezpieczeństwa, zapewnienie zdolności do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania; zapewnienie zdolności do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego.
|
Art. 32 ust. 1 pkt b) i c) RODO
|
Air-Net Connect Sp. z o.o.
ul. Zagóra 200, 34-532 Czarna Góra
Nip: 7361720713 Regon: 362942428 KRS: 0000584136
Tel: 794 744 898 (informacje, serwis, powiadomienia SMS)
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny dla realizowanego celu lub do momentu skorzystania przez Abonenta z uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do momentu wystąpienia następujących zdarzeń: 1) wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy oraz przeprowadzenia wszystkich rozliczeń z tego tytułu – w zakresie w jakim dane są przetwarzane w celu wykonania umowy lub zawarcia umowy lub naliczenia opłat; 2) wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingowych - w zakresie, w jakim dane są przetwarzane w tym celu; 3) wycofania zgody na przetwarzanie danych - w zakresie w którym przetwarzanie wynika z udzielonej zgody; 4) wyegzekwowania wszelkich roszczeń przysługujących Administratorowi z tytułu Umowy lub upływu terminu ich przedawnienia – w zakresie w jakim przetwarzanie następuje w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora w postaci dochodzenia roszczeń. 5) upływu okresu retencji przechowywania kopii bezpieczeństwa.< >Abonentowi przysługują następujące prawa dotyczące jego danych osobowych: a) Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO), b) Prawo do sprostowania i uzupełnienia danych (art. 16 RODO), c) Prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO), d) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), e) Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO), f) Prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych (art. 21 RODO).Abonent może wykonać powyższe prawa poprzez kontakt z Administratorem w każdy ze sposobów określonych w Umowie lub niniejszym Regulaminie (telefonicznie, e-mail, osobiście wizyta w siedzibie Operatora). Dotyczy to także wycofania udzielonych zgód. Podczas kontaktu na odległość, Administrator może żądać podania przez Abonenta danych osobowych w celu weryfikacji jego tożsamości.Dane mogą być ujawniane podmiotom działającym na zlecenie Administratora lub wykonującym na rzecz Administratora usługi, w szczególności: a) przedsiębiorcom świadczącym usługi związane z dochodzeniem roszczeń i obsługą prawno-księgową (windykacja, kancelarie prawne lub podatkowe, biura rachunkowe); b) podwykonawcom, w tym dokonującym instalacji przyłączy do lokalu Abonenta, serwisantom, wykonawcom sieci telekomunikacyjnych; c) audytorom; d) przedsiębiorcom pocztowym oraz firmom kurierskim; e) dostawcom usług związanych z przetwarzaniem danych, w tym dostawcom systemów informatycznych lub usług w chmurze.Dane mogą zostać też ujawnione innym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców danych osobowych, do których należą: a) Urząd Komunikacji Elektronicznej, b) firmy windykacyjne oraz biura informacji gospodarczej, c) inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych w rozumieniu RODO. Przez państwo trzecie rozumie się państwo nienależące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.Abonentowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że dane osobowe Abonenta przetwarzane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.Kontakt do Administratora Danych Osobowych możliwy jest pod adresem email: infor@airnetconnect.plOperator będzie niezwłocznie przekazywał Abonentowi będącemu osobą fizyczną informację o naruszeniu jego danych osobowych, które mogło mieć niekorzystny wpływ na jego prawa. Zawiadomienie będzie zgodne z zasadami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 611/2013 z dnia 24 czerwca 2013 r. w sprawie środków mających zastosowanie przy powiadamianiu o przypadkach naruszenia danych osobowych, na mocy dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady o prywatności i łączności elektronicznej. Zawiadomienie nie będzie wymagane jeżeli Operator wykazał wdrożenie technologicznychśrodków ochrony, o których mowa w art. 4 ust. 1 i 2 wskazanego wyżej rozporządzenia nr 611/2013, które uniemożliwiają odczytanie danych przez osoby nieuprawnione oraz zastosowanie tych środków do danych, których ochrona została naruszona.
< >Operator informuje Abonentów o wystąpieniu szczególnego ryzyka naruszenia bezpieczeństwa Sieci, wymagającego podjęcia środków wykraczających poza podjęte przez Operatora środki techniczne i organizacyjne, a także o istniejących możliwościach zapewnienia bezpieczeństwa i związanych z tym kosztach.
§25
< >Operator zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego zobowiązuje się do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej, która obejmuje: a) dane osobowe Abonenta, b) treści przekazywane w sieci telekomunikacyjnej, c) informacje dotyczące faktu, okoliczności i rodzaju połączenia telekomunikacyjnego, prób uzyskania takiego połączenia, d) identyfikacje bądź lokalizacje Zakończeń Sieci, pomiędzy którymi wykonano połączenie telekomunikacyjne w taki sposób, w jaki umożliwia to technologia stosowana przez Operatora. Zachowanie informacji stanowiących tajemnicę telekomunikacyjną nie dotyczy sytuacji, w których Dostawca jest zobowiązany do udostępnienia informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§26
< >Operator wprowadza następujące procedury, w celu pomiaru ruchu i organizacji w Sieci:zautomatyzowana analiza obciążenia ruchem wybranych elementów Sieci w czasie rzeczywistym,interwencja serwisu technicznego w przypadku Awarii lub Usterki.Procedury opisane w ust. 1 umożliwiają ograniczenie częstotliwości oraz czasu występowania Awarii, jak również pozytywnie wpływają na bezpieczeństwo i integralność Sieci. Procedury te nie posiadają negatywnego wpływu na jakość Usługi.Operator przekazywać będzie Abonentowi informacje o zagrożeniach związanych z Usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych pisemnie lub pocztą elektroniczną, na adres wskazany przez Abonenta w Umowie. Operator może również zapewnić przekazywanie takich informacji za pośrednictwem konta Abonenta, dostępnego za pośrednictwem Serwisu Internetowego Operatorowi. W szczególnych przypadkach, Operator może także przekazać te informacje telefonicznie lub krótką wiadomością tekstową, wysłaną na numer telefonu podany za zgodą Abonenta w Umowie. W przypadku informacji dotyczących ogółu lub większej grupy Abonentów Operator może ponadto przekazać przedmiotową informację w formie komunikatu umieszczonego bezpośrednio w Serwisie Internetowym Operatora
Dział XIII
Spory sądowe
§27
< >Spór między Abonentem będącym Konsumentem, a Operatorem może być zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie powyższe prowadzi Prezes UKE, na podstawie przepisów art. 109 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r. poz. 1823). Postępowanie powyższe Prezes UKE prowadzi na wniosek konsumenta albo z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. Szczegółowe informacje można uzyskać w powołanych wyżej przepisach prawa oraz na stronie internetowej Prezesa UKE (www.uke.gov.pl).Abonentowi przysługują także środki ochrony prawnej niewymienione w Regulaminie, określone w przepisach prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego. Obejmują między innymi prawo żądania zapłaty odszkodowania lub kary umownej, prawo żądania wykonania umowy oraz prawo odstąpienia od Umowy.Dział XIV
Postanowienia końcowe
§28
< >Regulamin może ulec zmianie.O zmianach Regulaminu Operator powiadamia Abonenta na piśmie z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie, przedstawiając treść każdej proponowanej zmiany oraz informując Abonenta o prawie wypowiedzenia Umowy jeżeli nie akceptuje tych zmian.W razie skorzystania przez Abonenta z prawa wypowiedzenia Umowy w oparciu o ust. 2 powyżej, Operatorowi nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, poza należnościami wynikającymi z postanowień obowiązującej umowy, regulaminów, cennika.Postanowienia ust.3 powyżej nie mają zastosowania w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych klauzul umownych.Operator niezwłocznie informuje Abonentów na piśmie o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby, do powyższego powiadomienia nie stosuje się postanowień ust. 3 powyżej.W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 raku Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16, poz.93 ze zm.), ustawy z dnia 15 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz.U.2021.576 t.j., ze zm.) i wydanych na jego podstawie rozporządzeń wykonawczych.
§30
Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia 01.03.2022r.